Catatan Popular

Sunday, September 15, 2013

perjalanan hidupku.......

bismillahirrahmanirrahim....

bukan mudah bernafas dalam jiwa hamba...
terasa berat hidup ini..kadang sahabat yang tak sehaluan..kadang pelbagai masalah yang mendatang..tapi aku redha..itulah yang dinamakan suratan hidup..kini aku bergelar seorang mahasiswi..bukan mudah untuk sampai ke sini..pelbagai cabaran dan rintangan telah aku tempuhi..
hati.....ya..hati...terlalu lemah diri ini..kadang hati ini lemah pada godaan dunia..kadang jatuh di tengah-tengah pengembaraan yang panjang..entah sampai bila akan berakhir..moga pengembaraan ini selamat tiba ke destinasi yang dituju...

lelaki...
sudah menjadi lumrah kehidupan...lelaki akan tertarik pada perempuan,begitulah sebaliknya perempuan juga akan tertarik pada lelaki...namun aku kuatkan hati ini untuk terus kuat berpaut pada redha Allah..biarlah takdir yang menentukan segalanya...kata orang biarlah tak laku asalkan bermaruah..jika benar berpaut pada redha Allah..in shaa Allah kita mampu bertahan...teruskan usaha...istiqamah..teringat kata-kata seorang sahabat..."kita kena jaga hubungan denganAllah,dan in shaa Allah,DIA akan jaga kita..walau dimanapun kita berada"....moga diri ini terus tabah......

ampuni aku Ya ALLAH!
#semoga sentiasa dibawah rahmatMU#

No comments:

Post a Comment